Fietsdag 9 Vilshofen naar Passau

2 juni 2018 - Passau, Duitsland

Nog het laatste stukje van de fietsreis. Vanochtend redelijk bewolkt dus goed om te fietsen. Vandaag de Donau niet uit het oog verloren. Tegen de middag kwamen we al aan in Passau. Ons hotel lag aan de Donau en vlak bij het treinstation. Bewuste keuze, morgenvroeg om 7:25 uur vertrekt onze trein. Kamer was nog niet vrij, we konden wel de fietsen en bagage stallen. Wij, met onze fietskleren nog aan, de stad in. Grote winkelstraten en veel mensen. Veel van jullie hadden gemeld dat Passau zo mooi zou zijn. In eerste instantie begrepen we dat niet. Na wat gegeten te hebben weer terug naar hotel om in te checken en te douchen en omkleden. Terug de stad in, we moesten nog een vingerhoedje scoren. Uiteindelijk maar eens gevraagd waar we die konden kopen.  Toen werden we verwezen naar de Altstad. Het was onderwijl snikheet geworden. Vingerhoedje is er wel gekomen en we snappen nu dat jullie dit deel van Passau bedoelden.  Snel een paar kiekjes en het hele eind weer terug gesjouwd. Straks nog lekker eten en dan morgen ons treinavontuur. We moeten eerst naar München, daar overstappen in de trein naar Ulm en daarna de trein naar Donaueschingen. Vooral de trein van München naar Ulm is waarschijnlijk een uitdaging. De fietsen moeten in een plaatsgebonden rek worden gehangen in een fietswagon. Alle tassen moeten van de fiets af en wij zelf hebben vaste zitplaatsen. Onze treinervaring is zeer beperkt, laten we hopen dat dit morgen niet door rare fratsen word bevestigd.

1. Marry Menger:
    2 juni 2018
    Kanjers gefeliciteerd met weer een fietservaring🚴🚵 nog een fijne avond en een goede reis morgen naar Donaueschingen.🚇
  2. Remi:
    Veel treinplezier
  3. Fred Menger:
    2 juni 2018
    Gefeliciteerd met de sportieve prestatie. Morgen een beetje geluk met de treinreis.
    Bedankt voor het mee laten genieten
  4. Gonda en Wim:
    2 juni 2018
    Sorry maar de automaat had een verkeerd idee!!!
    Moet zijn: thuisreis!
  5. Gonda:
    2 juni 2018
    Sorry, verkeerde keuze door het systeem.
    Moet natuurlijk zijn: thuisreis.
  6. Frits en Joke:
    Een goede terugreis toegewenst🚃🚃👍
  7. Gonda en Wim:
    2 juni 2018
    Ja, met een bericht sturen kan meer fout dan met een flinke afstand fietsen, dat blijkt wel!
    Nog maar even het bericht herhalen:
    Perfect dat jullie het weer geflikt hebben. Prima gedaan!!
    Wel opvallend dat jullie stoppen nu de moeilijke trajecten geweest zijn.
    Geeft jullie hoge fietsniveau aan!!!
    Klasse en goede thuisreis.
  8. Asta en Werneck:
    2 juni 2018
    Goede reis terug bedankt voor het delen van deze mooie maar soms voor jullie reiservaring.
    Succes met de trein morgen. De reis zal wel door een mooie omgeving gaan.
  9. Annemarie.:
    2 juni 2018
    Gefeliciteerd jullie hebben het weer gehaald. Goed gedaan. Veel succes met de terugreis. Het gaat vast goed komen.😉
  10. Toon Groothuis:
    3 juni 2018
    Wel een beetje een late reactie, maar petje af voor jullie prestatie. Goede reis terug naar huis.