Treinreis Passau naar Donaueschingen

3 juni 2018 - Passau, Duitsland

Een spannende dag vonden wij. Vanmorgen in Passau ging het goed van start. Er waren liften aanwezig om op het juiste perron te komen. Passau was het beginstation dus hadden we een lege trein en konden zo rustig bekijken hoe we dit met de fietsen konden doen. Op naar München waar we 11 minuten tijd hadden om over te stappen. Vonden we best wel krap. Maar gelukkig kon je gelijkvloers blijven om van perron te wisselen. Zo hadden we tijd genoeg. De plaatsen, voor de fietsen en voor ons, waren gereserveerd dus dat was ook geen probleem. Alle fietsplekken waren bezet, maar het systeem werkt. Wij moesten in Ulm eruit, met hulp van mede fietsers ging dit ook goed. Station bleek geen liften te hebben, perron af betekende 2 trappen af en  omhoog ook weer 2 trappen. Trap af ging bij mij nog wel, Annette kreeg hulp van een jonge MTB’er. Die pakte de flyer met bepakking op alsof het niets was en rende de trap af. Hij ging terug om zijn eigen fiets te halen om daarna Annette weer te helpen met omhoog brengen van haar fiets. Gelukkig stak ook iemand mij de hand toe om mij te helpen ook boven te komen. De trein die pas over ruim een uur zou vertrekken was er nog niet. We zagen echter toch al veel fietsers op het perron staan dus besloten wij maar ook te blijven in plaats van wat te gaan eten in de hal. De trein die ons naar Donaueschingen moest brengen had 2 plekken voor fietsers. Op beide plekken konden maximaal 10 fietsen staan. Gelukkig waren wij bij de door ons gekozen plek bij de eerste tien. Er waren spanbanden om je fiets mee vast te zetten. Echter er kwamen steeds meer fietsen naar binnen. In het binnenpad stonden wel kruizen met NP maar daar trok niemand zich wat van aan. De hele ruimte werd volgestouwd. Hoezo veiligheid voor alles. Als de trein een bochtje maakte zag je fietsen van links naar rechts gaan of andersom. Het werd helemaal spannend toen 4 fietsers een station eerder de trein uit moesten. Wat een geworstel. Bij eindstation Donaueschingen was iedereen redelijk rustig en behulpzaam om fiets voor fiets de trein uit te beuren. Ook hier was geen lift maar traf af gaat nog wel. Uiteindelijk is alles goed gekomen. De auto stond nog netjes op zijn plaats dus morgen kunnen we naar huis.

1. Marry Menger:
    👍🚘🏁
  2. Annemarie.:
    3 juni 2018
    Hahaha wat een gedoe ik zie het zo voor me dat geworstel. Gelukkig is alles goed gegaan. Fijne terugreis morgen.
  3. Fred Menger:
    😀👍
  4. Asta en Werneck:
    3 juni 2018
    En dan prijzen ze openbaar vervoer nog wel zo aan maar je moet dus eigenlijk maar niet met je fiets de trein in.
    Goede terugreis en tot gauw
    Gr
    Asta en Werneck
  5. Gonda:
    3 juni 2018
    Wat een gedoe in zo, n trein maar je bent bij de auto goede reis terug
  6. Toon Groothuis:
    3 juni 2018
    Alles toch goed gekomen, goede reis naar huis
  7. Ria:
    3 juni 2018
    Fijn dat jullie fietsvakantie goed verlopen is, goede terugreis.