Vradal - Lunde

5 augustus 2017 - Lunde, Noorwegen

Vanmorgen vanaf meter 1 direct omhoog, misschien bedoelen ze dit met warm rijden. Het zweet brak aan alle kanten uit. Aan de top na 2 km kregen we de beloning, een verkeersbord gaf aan een 11 % afdaling van 4,5 km. Een afdaling met veel haarspeldbochten, goed sturen en remmen was het devies. We werden veel over rustige asfaltwegen gestuurd. Alleen jammer dat geen enkele meter vlak was maar dat waren we wel gewend. De snelheden lagen de gehele dag tussen de 5 en 50 km. Aan afwisseling geen gebrek. Het weer was prima, dat was ook te merken aan de Noren, vanaf een veranda werden we luid aangemoedigd en veel automobilisten zwaaiden ons toe. Wat een zonnetje op je lichaam wel niet kan doen, ondanks de redelijke zware tocht hadden we vandaag beide een uitstekende fietsdag. Aan ons gezicht is het aan te zien dat we al een tijdje onderweg zijn maar de benen voelen nog prima. Op een gegeven moment werden we een "Gamle" paadje opgestuurd waar we uit kwamen bij een van sluizen van het Telemarkkanaal. Volgens mij varen hier maar 2 boten, die we vandaag al hadden gezien, zie de foto's. Dit denk ik omdat ik overal posters zie met deze 2 boten. Vandaag logeren we niet in een hotel maar in een vakantiepark. De receptie was dicht. Gelukkig stond er ook een Noors gezin en die belde met de eigenaar. Het bleek dat de geboekte kamers voorzien waren van een naam en dat de sleutel in de deur zat. De eigenaar zou later komen. Lekker handig want we moeten nog beddengoed en handdoeken huren. Er is een grote keuken waar jezelf wat kunt klaarmaken. Je kunt alleen een ontbijt krijgen. Meteen maar naar de supermarkt om wat inkopen te doen. Er is ook een ruimte met een wasmachine en een droger. Die hebben we maar meteen in gebruik genomen. Het is nu kwart voor zes maar nog geen enkele medewerker te zien. Er is tv en internet dus daar vermaken we ons dan maar mee.

1. Sandra:
    5 augustus 2017
    Schitterend. Geen andere woorden ervoor.
    Arie je hebt een roeping gemist. Wordt schrijver.
  2. Marry Menger:
    5 augustus 2017
    Helemaal eens met de vorige schrijver. Gelukkig eens een dag met goed weer. De foto's waren weer erg mooi. Voor morgen weer zo'n dag. groetjes.
  3. Wilma:
    5 augustus 2017
    Weer een mooi verslag heb je ervan gemaakt Arie. We beleven het helemaal mee. Met schitterende foto's.
    Morgen weer een nieuwe dag en veel fietsplezier.
  4. Fred Menger:
    5 augustus 2017
    Ik hoop dat het met het beddengoed in orde is gekomen? Morgen een rustdag?
    Het is onderweg misschien wel eens "waar ben ik aan begonnen", maar op het eindpunt van de dagtrip heb je juist daarom een tevreden gevoel. In ieder geval wij genieten met jullie mee.
  5. Toon Groothuis:
    5 augustus 2017
    Sluit me bij de vorige sprekers/schrijvers aan. Gewoon doorgaan!
  6. Toon Groothuis:
    5 augustus 2017
    Sluit me bij de vorige sprekers/schrijvers aan. Gewoon doorgaan nu. Ik hoop dat je deze mail niet 2 keer krijgt, want ik krijg af en toe een foutmelding.
  7. Annemarie.:
    5 augustus 2017
    Eindelijk mooi weer. Fijn hoor. Hopelijk morgen nog zo'n dag. Slaap lekker en veel succes morgen.
  8. Gonda:
    6 augustus 2017
    Heel veel plezier nog vandaag prachtige foto s wat een mooi land
  9. Ria:
    6 augustus 2017
    Fijn dat het weer eindelijk eens wat beter is geworden. Prachtige foto's, nog veel succes!
  10. Ingmar:
    Hey Anette en Arie,

Net even de verslagen van de afgelopen dagen gelezen, wat een trip zeg.

Er zit wel alles in wat je kon verwachten, klimmen regen zon afdalen, ziet er mooi uit.

En je moet maar zo denken slecht weer is er niet, je moet je alleen goed kleden.

Mooie foto's en video's nog een goede reis verder, ik lees het wel.

Groet van de familie Velthuizen.