Fietsdag 7 Bad Abbach naar Straubing

31 mei 2018 - Straubing, Duitsland

De morgen begon goed met een ontbijt buiten. Bij het bepakken van de fietsen was het al 23 graden. We wisten dat we met 20 km in Regensburg zouden zijn. Een grote stad dus daar konden we zeker een stop maken. We vonden dat er veel fietsers en hardlopers onderweg waren en dat op donderdag. Toen we in Regensburg aankwamen vonden we het ook al druk. We zagen de dom en besloten de fietsen even te parkeren om deze dom te bezichtigen. Aangekomen kwam er een hele stoet aangelopen, een processie. Voor de katholieken zie video’s. Na wat foto’s buiten en binnen de dom genomen te hebben ,een terras opgezocht. Aan de ober gevraagd of er iets speciaals was. Hij was niet kerks maar wist dat het een feestdag was in Beieren, n.l. Fronleichnam. Dit was de achtste feestdag in twee maanden. We fietsten veel langs de Donau en voor het eerst zagen we schepen. Het was heel warm en toen we in Frengkofen een klein terrasje zagen met een plekje in de schaduw even gestopt. We zagen op een bord bratwurst staan en besloten dit maar te nemen. De uitbater van dit terras was een oude heer, heel zacht uitgedrukt een oud vies mannetje. We hadden eigenlijk spijt van de bestelling en kregen al buikpijn van onze gedachten. De bratwurst waren 8 kleine worstjes. We zijn er toch maar aan begonnen. De tafel achter ons wilde betalen en de oude baas kwam bij hun aan tafel zitten. Hij had slechte knieën vandaar. Wij ook maar meteen betaald voordat hij ook bij ons aan tafel zou komen en onze half leeg gegeten borden zou zien. Onderweg kwamen we  langs Walhalla, een eretempel op een hoog terras. Het was vandaag een vlakke route waar we alleen de strijd tegen de koperen ploert moesten slechten. Gelukkig was er feest bij de brandweer van  Kössnach, daar lieten ze ons zien hoe je je dorst kunt blussen. Zo konden we er weer tegen. Met 78 km vandaag een heet dagje fietsen maar de beentjes voelen nog goed. Morgen verwachten ze regen, je zou er bijna naar uitkijken.

1. Marry Menger:
    31 mei 2018
    Dat walhalla zijn wij jaren geleden ook in geweest,stonden wat beelden van vroeger,je kon er wel ver kijken. Hebben wij ook vaak gehad dat we met frohlicht op vakantie in duitsland waren.🍦🍨
  2. Wilma:
    Hoi Annet en Arie,
    Weer een mooi verslag en foto’s van jullie fietsvakantie. Leuk om te lezen. We llijken uit naar de volgende.
    Veel 🚲 plezier en ☀️morgen.🙋
  3. Gonda en Wim:
    31 mei 2018
    Het was me het dagje wel weer vandaag. Is Regensburg een mooie stad? Het is volgens mij de enige grotere stad , die in de oorlog heel is gebleven.
    En het is waar: pas op voor oudere Duitse mannetjes.
    Morgen veel plezier!
  4. Fred Menger:
    31 mei 2018
    In aanvulling op Marry's opmerking: het Walhalla is helemaal gevuld met bustes van historische figuren.En bij Frohleichnam stonden bij op donderdag onverwachts voor gesloten winkeldeuren. Maar jullie schieten aardig op. Passau komt al aardig in zicht. Er tegenover -linkeroever van de donau- in Frauendorf hebben in een mooie bungalow vakantie gevierd. Er komt voor jullie nog een mooi stuk natuur. Veel plezier.
  5. Asta en Werneck:
    Haihai
    Dat hadden wij ook een keer van die worstjes we wilden een wiener schnitzel en kregen van die vieze worstjes
    Gelukkig geen regen onderweg hier is het op sommige plaatsen weer noodweer geweest
    Morgen een fijne fietsdag gewenst
  6. Annemarie.:
    31 mei 2018
    Hoi allebei dus jullie hebben genoten van jullie diner. Wel flauw dat dat mannetje niet even bij jullie aan tafel mocht uitrusten.😂 De foto's zijn heel mooi krijg ook zin in vakantie. Fijne fietsdag morgen en geniet ervan.