Fietsdag 8 Straubing naar Vilshofen

1 juni 2018 - Vilshofen an der Donau, Duitsland

Volgens tv en weeronline zou het veel gaan regenen in het gebied waar wij zaten. Nou we hebben geen druppel gehad bofkonten die we zijn. Het was wel zwaar bewolkt, dat was na alle zonneschijn best lekker. De wind kwam vandaag voor het eerst uit het westen en geen berg te bekennen en veel mooie asfalt fietspaden. Na goed 2 uur fietsen stond de teller al op 40 km. Tijd voor onze eerste stop. We hadden goed doorgereden. Nu het er niet uitzag dat het ging regenen besloten we maar om het iets rustiger aan te doen en te genieten van de omgeving. Een stukje na de stop kreeg Annette het zelfs wat fris, een jasje aan bracht uitkomst. Vandaag geregeld fazanten gezien, helaas geen ander wild. Bij een bakker een tweede stop gemaakt. De zon begon zich nog een klein beetje te laten zien. Dat had van ons niet gehoeven. Sommigen plekken op de huid die door de zon van de afgelopen dagen redelijk geirriteerd waren begonnen meteen weer op te spelen. Fluitend kwamen we voor 3 uur, na 72 km, aan in Vilshofen. Morgen nog een stukje fietsen naar Passau en dan zit de fietstocht er op. Normaal doe ik altijd eerst de foto’s maar de wifi is zo traag dat dit tot nu toe niet echt lukt. Misschien vanavond anders morgen.

1. Marry Menger:
    1 juni 2018
    Toppers,geniet van vilshoven en morgen van het mooie passau.😊
  2. Gonda:
    1 juni 2018
    Jammer dat het er bijna opzit voor jullie , geniet nog van morgen , het is een hele mooie stad nog een fijne avond Gr Wim Gonda
  3. Liesbeth:
    1 juni 2018
    Lekker zo n dag dat alles mee zit.
    En wat gaat het weer snel zeg. 40 km in twee uur ! Toppers!!
  4. Toon Groothuis:
    1 juni 2018
    Toch fijn een keer een "gemakkelijke"dag, denk ik. Morgen dus alweer de laatste fietstocht, zet hem op dan.
  5. Ria:
    1 juni 2018
    Morgen nog een fijne fietsdag gewenst.
  6. Sandra:
    Geniet morgen van jullie laatste fietsdag . Prachtig omgeving
  7. Frits en Joke:
    1 juni 2018
    Jullie hebben wel gebof met het weer.nog 1dagje en dan zit het er weer op.het waren leuke verslagen en foto s.dat passau zijn wij ook geweest.morgen nog 1verslag.we kijken er naar uit.groetjes van ons.
  8. Fred Menger:
    1 juni 2018
    Laat het laatste lootje niet de zwaarste zijn. Wij vonden Passau zelf geweldig, Hoop dat jullie ervan genieten..
  9. Ingmar:
    1 juni 2018
    Arie, ik heb even de laatste verslagen tegelijk gelezen mooi hoor zuid Duitsland. Meestal rijdt ik er met 150KM per uur doorheen, misschien toch eens stoppen om het iets beter te bekijken. veel plezier nog groet Ingmar
  10. Annemarie.:
    1 juni 2018
    Veel plezier morgen en hopelijk net zo relaxed als vandaag.