Fietsdag 4 Günzburg naar Donauwörth

28 mei 2018 - Donauwörth, Duitsland

Onder de blauwe hemel gingen we de eerste 10 km over een bospad langs de Donau. De natuur was ons goed gezind. Nog geen 10 meter voor ons stak een volwassen ree het pad over. Hij schrok niet echt van ons en liep rustig verder het bos in. Even verderop hoorden we een hoop kabaal in het water. We zagen grote parende vissen  boven water komen. Zie video’s. De route was heel afwisselend met leuke dorpjes/stadjes. Veel onder de bomen en de wind was nog wat koelend. In Lauingen bij een bakker wat gedronken met wat lekkers. Helaas geen toilet aanwezig. Iets verderop in de mooie stad Dillingen bij een café maar weer iets gedronken en gebruik gemaakt van het toilet. In Höchstädt kwamen we langs een slot. Hierna kwamen we in de open velden te rijden, de wind had nu meer weg van een warme föhn. Het was weer tijd dat Annette voor Noppie Koch of voor mij part Bruno Walrave ging spelen, voor de jongeren zoek dit maar op in Wikipedia. Vlak voor ons eindstation Donauwörth kwamen we langs de firma Airbus Helicopters. Een giga complex, jammer dat alles was afgeschermd zodat er buiten een paar vliegende heli’s niets te zien was. Ons hotel met de toepasselijke naam Donau ligt even buiten het centrum. Helaas is het restaurant gesloten en moeten we straks gaan lopen om iets te gaan zoeken voor eten. Vandaag 68 km afgelegd, bijna hetzelfde als gisteren, maar nu voelde het wel wat beter. Voor de komende dagen worden heftige buien en onweer voorspeld, hopelijk kunnen we er tussendoor fietsen.

1. Gonda:
    28 mei 2018
    Jullie maken wel veel mee , hier is het ook bloedheet , maar wel mooi fietsen is het daar, geniet nog maar lekker en hopen dat het morgen meevalt Gr Wim en Gonda
  2. Ria:
    28 mei 2018
    Prachtige foto's en weer mooie verhalen. We genieten ervan. Hopelijk blijft het weer goed. Veel succes en groeten, Ria en Selsio
  3. Asta en Werneck:
    28 mei 2018
    Een beetje lopen na de fietstocht is toch best lekker.
    De foto’s zien er veelbelovend uit.
    Hopelijk vallen de buien morgen mee
    Eet smakelijk zometeen
    Gr uit een warm Nederland
  4. Annemarie.:
    28 mei 2018
    Zo te lezen hebben jullie het wel naar jullie zin. Mooie foto's hoor. Fijne en droge fietsdag morgen.🤗
  5. Marry Menger:
    28 mei 2018
    Gelukkig gaat het goed en ik 👍voor jullie dat het de komende dagen ook goed blijft gaan.🌞💕🚲
  6. Fred Menger:
    28 mei 2018
    Jullie krijgen natuurlijk ook de juiste conditie. Dus wordt het steeds makkelijker. Veel plezier en bedankt voor de beeldende beschrijvingen.