Fietsdag 3 Ehingen naar Günzburg

27 mei 2018 - Günzburg, Duitsland

Toch maar even de route beter bestudeerd, vandaag maar één echte bult om de stad uit te komen. Nou na 50 meter begon het al, een klim van 800 meter. Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat er een afdaling van 3 km volgde. De zon kwam er nog niet echt door zodat het lekker fietsweer was. Door de velden en af en toe een stukje bos schoten we lekker op. Onderweg op een dijk langs de Donau kwamen we een schaapsherder met een kudde tegen. We kwamen in het centrum van Ulm dat was na 38 km dus tijd voor de lunch. Het was gezellig druk, er waren diverse activiteiten. Zie en luister de video als je van marsmuziek houdt. Na het uitrijden van Ulm kwamen we op een fietspad langs een B-weg te rijden. Geen enkel stukje schaduw en het was ondertussen drukkend warm geworden. Niet zo’n leuk stuk van de route. Bij 50 km moesten we gelukkig  het Donau-wald  en later het Auwald in. Hier kon je het wel uithouden. Vlak voor Günzburg moesten van de route af om naar ons hotel toe te gaan. Dit lag aan de Marktplatz in het centrum. Een leuk stukje kasseien en uiteraard omhoog. Bezweet en hijgend kwamen we in het hotel aan. Na het inchecken eerst maar even naar buiten om wat te gaan drinken, er waren terrassen genoeg. Echter geen enkele plek vrij in de schaduw. Zijn we maar ergens binnen gaan zitten. Het fietsen viel vandaag wel mee, 65 km. Maar man man wat een dorst.

1. Marry Menger:
    Toppers🌞👍
  2. Fred Menger:
    👍😁
  3. Liesbeth:
    27 mei 2018
    Mooie foto s weer. En heel toepasselijk de muziek van een reisje langs de rijn😂
  4. Sandra:
    27 mei 2018
    Super mooi. Prachtig veld met klaprozen. Zie je hier niet echt meer
  5. Frits en Joke:
    27 mei 2018
    Mooie fotos.prachtige omgeving.wat een leuk filmpje.hebben jullie ook mee geklap?op naar morgen.groetjes
  6. Annemarie.:
    27 mei 2018
    Het zit er weer op voor vandaag. Wat ziet het er mooi uit allemaal met dat zonnige weer. Welterusten voor straks en morgen een mooie fietsdag.