Fietsdag 1 Donaueschingen naar Thiergarten

25 mei 2018 - Thiergarten, Duitsland

Vanochtend rond half tien vertrokken we voor de eerste etappe. Eerst bij de bakker een rozijnenbrood gekocht als alternatief voor krentenbollen. Het weer was prima fietsweer de gehele dag, zo’n 24 graden. Vanaf de start vonden we het al “sehr schön” , afwisselende velden en bos. Af en toe een paar klimmetje die echter niet lang waren. De Donau stelde nog niet veel voor, net zoiets als de Hoevelakense beek. We hadden bijna 40 km gefietst toen we aan de overkant van de Donau in Tuttlingen een mooi terras zagen, een stukje omfietsen vonden we geen probleem. Toen er voor Annette ook nog café latte decafé was kon dit terras niet meer stuk. We zagen de grote borden met friet etc langs komen en met de ervaring van gisteren besloten we om maar 2 pannenkoekjes met ijs te bestellen. Geen slechte keuze. Een van de obers kwam een praatje maken over onze tocht, alleen van het dorpje Thiergarten had hij nog nooit gehoord. Even later kwam hij terug, hij had Google maps geraadpleegt en wist nu dat dit dorp een uurtje fietsen na Beuron, wat hij wel kende, lag. Na Mühlheim gingen we door een mooi natuurgebied, was echt mooi was, alleen met 55 km op de teller werd het toch wel wat heuvelachtiger. Tot dan toe was het twee vingers in de neus geweest, maar vanaf dit momemt moest ik regelmatig terug naar de bijna kleinste versnelling om boven tekomen. Het lukte wel zonder benen aan de grond dus wel te doen. Onderweg, aan een zandpad, kwamen we langs Gasthaus Jägerhaus, er waren veel fietsers aangeland, dus wij ook maar afstappen om wat te drinken. Na 78 km fietsen kwamen we aan bij ons hotel Neumühle aan de Donau. Het was een heerlijke tocht geweest met een goede wegbewijzering en toch nog ruim 600 hoogtemeters weggetrapt. Een SUPER goed begin.

1. Annemarie.:
    25 mei 2018
    Wat fijn dat de eerste dag zo goed is verlopen. En wat een mooie foto's. Je krijgt gelijk zin in vakantie. Doe jullie best morgen en geniet ervan.
  2. Liesbeth:
    25 mei 2018
    Dat klinkt als een super geslaagde dag👍
    Beel fistsplezier morgen!
  3. Fred Menger:
    25 mei 2018
    Prachtige tocht en "petje af" vanwege de afstand en de klimmetjes.
  4. Marry Menger:
    👍💪😘