Fietsdag 2 Thiergarten naar Ehingen

26 mei 2018 - Ehingen (Donau), Duitsland

Een beetje warmer als gisteren en iets meer (tegen) wind en de langste etappe waren de elementen voor vandaag. De omgeving was nog zoals we gisteren waren geëindigd, rotsachtig en klimmen en dalen. Na 11 km kregen volgens het routeboek een steile beklimming maar deze was niet zoals nu toe kort. Je hoopte dat het bij de aankomende bocht zou zijn afgelopen echter dat duurde nog een aantal bochten. Na ruim 25 km moesten we door het centrum van de stad Mengen. Hier bij een conditorei iets te drinken met wat lekkers genomen. Bij een apotheek zalf gekocht tegen warmte allergie, een Menger kwaaltje. Na 30 km lieten we de klimmetjes achter ons, we kwamen in het open veld te rijden. Met de tegenwind ook niet zo eenvoudig. Na een tijdje kwamen we op het idee dat het slimmer was om Annette op kop te laten rijden en een hogere versnelling te gebruiken en ik daarachter te gaan stayeren. Zo schoten we harder op met minder energie. Bij 60 km kwamen we in Riedlingen, de parel aan de Donau zoals ze zich noemden. Er was een terras dat was wel o.k. Even wat vocht aanvullen. Hierna was het uit met de pret, er moest weer geklommen worden. Het hoogtepunt was een klim van 20% stijging. Op de borden stond al dat fietsers beter konden afstappen. Annette kon met moeite in de high stand boven komen en ik moest inderdaad gaan lopen. Fietsen ging al niet maar lopen met een fiets met bepakking was ook niet gemakkelijk. Gelukkig bovenaan de top was er een drinkwaterpomp. Daar werd door iedereen gebruik van gemaakt. Je hoopte dat dit het wel was, maar helaas tot aan km 80 was het op en af. Onderweg toch maar ons noodrantsoen aangesproken, een ouderwetse Mars  reep. De laatste 8 km waren gelukkig vlak. Midden in centrum van Ehingen op het marktplein ligt ons hotel Zum Ochsen. Als je alles van tevoren weet had je waarschijnlijk niet 88 km ingepland. We waren redelijk aan het eind van ons latijn.  Even douchen en daarna lekker eten dat hebben we wel verdiend.

1. Marry Menger:
    💪💪🤗🚲🥇
  2. Sandra:
    26 mei 2018
    Je ziet wel dat jullie dingen zien die wij met de auto nooit zien. Mooie omgeving krachtpatsers
  3. Annemarie.:
    26 mei 2018
    Ik probeer het nog een keer.😁 Knap van jullie dat jullie het gered hebben met dit warme weer. Het zwaarste gedeelte zit erop dus dat is fijn. Succes morgen en geniet ervan.
  4. Fred Menger:
    26 mei 2018
    Prachtige foto's. Stoere tocht. Planning wel zorgvuldig gedaan? Rest van de fietstochten minder steil?
  5. Gonda en Wim:
    26 mei 2018
    Best goed gedaan . Het leek ons bepaald geen makkele dag. Zelfs Froome zou er waarschijnlijk moeite mee hebben gehad!!
    Hopelijk zijn de komende dagen korter en minder heuvelachtig,
    Gr
    Gonda en Wim
  6. Asta en Werneck:
    27 mei 2018
    Toppertjes inderdaad beter om deze dag iets korter te fietsen maar goed dat je jullie dit niet van te voren wisten gelukkig nog een ouderwetse mars
    Veel plezier nog