Hirtshals - Hoevelaken

13 augustus 2017 - Kristiansand, Noorwegen

Om 7:30 uur vertrokken we met de auto uit Hirtshals voor een rit van een goede 900 km naar Hoevelaken. Als je dan in Denemarken al in een file komt te staan betekent dat niet veel goeds. Nou dat klopte dan ook wel. Bij zwarte zaterdag denk je aan het zuiden van Europa maar niet aan Noord Duitsland. De ergste file stond voor Bremen, daar hebben we over een stukje van 15 km wel ruim 3,5 uur over gedaan. Om 22:30 uur reden we Hoevelaken binnen, dus na 15 uur sturen. Lichamelijk was het de zwaarste dag van onze vakantie.

Terugkijkend kunnen we toch spreken van bijzondere vakantie. Het was mijn droom en die is volledig uitgekomen. We wisten dat Noorwegen een prachtig land is. Het voordeel van fietsen is dat je op plekken komt waar je doorgaans met de auto niet komt. Er waren dagen bij dat je hooguit 10 mensen tegenkwam, wat een rust en ruimte. Een extra pluspunt was het horen, echt honderden watervallen kwamen aan je gehoor voorbij.  Ik moet wel bekennen dat ik de zwaarte van de tocht wel wat te licht heb ingeschat. Natuurlijk weet je dat er geklommen moet worden, maar dat dit alle dagen zo veel zou zijn had ik niet gedacht. Gelukkig waren we in onze oefenstage in het Sauerland er al achtergekomen dat Annette dit niet ging trekken op haar gewone fiets. Met haar nieuwe E-Bike ging dit wel goed. Niet dat het geen inspanning vergde, zeker niet. Wat voor beiden telt is dat we totaal geen zitvlak problemen hebben ondervonden. De meeste pijntjes zaten vooral in de nek, schouders en rug en niet zoals je zou verwachten in de benen. Buiten de wil om dit te doen hebben we, ook voor onszelf, bewezen over de nodige taaiheid te beschikken. Een vakantie om nooit te vergeten. Mede door jullie reacties en ondersteuningen hebben we elke keer de batterij weer kunnen opladen. We willen jullie daar heel erg voor  bedanken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Toon Groothuis:
    13 augustus 2017
    Blij dat jullie weer heel in huis zijn gekomen. Diep respect voor deze prestatie.
    We hebben genoten van de reisverhalen: Takk for oss.
  2. Fred Menger:
    13 augustus 2017
    Oef, dat was een langdurige autorit naar huis. Het eigen bed zal daarna wel goed zijn bevallen. Alles samen een vakantieprestatie om trots op te zijn en om nog jaren op terug te kijken.
    Bedankt voor ons mee laten genieten.
  3. Liesbeth:
    13 augustus 2017
    Bedankt dat we een beetje mee mochten met jullie op vakantie.
    Zo konden we genieten van jullie ervaringen en een beetje jaloers zijn dat wij zo n reis niet zouden durven doen. Diep respect !!!!
  4. Monique:
    13 augustus 2017
    Heerlijk om mee lezen hoe jullie deze mooie reis beleefd hebben!
    Genoten hebben we.
    Fijn ook dat jullie weer veilig thuis zijn.
  5. Annemarie.:
    Welkom thuis.
  6. Bert:
    14 augustus 2017
    Weer een ervaring rijker, leuk om jullie reis te kunnen volgen op deze manier, petje af! Ik doe het jullie niet na.

Gr.
    Bert
  7. Otto Prudon:
    14 augustus 2017
    Goed dat jullie weer veilig zijn aangekomen in Hoevelaken.
    Al weer een ervaring rijker.
    Groetjes en ik zie jullie.
  8. Sandra:
    14 augustus 2017
    Alles is gezegd maar nogmaals dank voor het mee beleven van de vakantie.
    Welkom thuis
  9. Marco:
    7 september 2017
    Hoi Arie en Annette. Door mijn vakantie heb ik jullie reisverhalen pas laat en achteraf gelezen. Aan aanmoedigingen hebben jullie dus niks meer maar ik heb wel erg genoten van jullie verhalen en avonturen! Knap zeg dat jullie zo positief bleven ondanks enkele tegenslagen en alle ontberingen. Petje af! En wat een mooie foto's! Hopelijk hebben jullie volgende keer meer geluk met het weer. Groetjes!