Kragero - Risor

8 augustus 2017 - Risør, Noorwegen

Foto's komen van vandaag morgen. Dit in verband met beperkte internet toegang.       Het moest vandaag een rustige fietsdag worden. Eerst met een pont naar Stabbestad, daarna 20 km fietsen, een paar uur wachten, met een andere pont naar Risor en dan weer 20 km fietsen. De eerste pont liep volgens plan, om 9:05 vertrok deze voor een tocht van een kwartier. De pont had 4 bemanningsleden, en buiten ons gingen er nog 2 wandelaarsters mee. Kan niet op in Noorwegen. Ik stond wat te fotograferen toen een van de meisjes vroeg of ze soms een foto van ons samen moest maken. Het resultaat zie je morgen. Ze vroeg ons wat onze fietsplannen waren, ze was zelf ook van plan om met vrienden een fietstocht te gaan doen, deze tocht was van Kopenhagen naar Hamburg. Het was half tien toen we begonnen met fietsen en wisten dat de volgende pont pas om twee uur zou vertrekken. Dus ruim de tijd voor 20 km fietsen. Heerlijk rustig op dit schiereiland, in begin nog wat lastig maar allengs werd het wat glooiender. Ondanks dat we een paar keer gestopt waren, kwamen we tegen elven aan bij de volgende pont. We hadden gehoopt dat we hier iets konden drinken, helaas er was een steiger en de pont. Vlak na ons kwam een stel Duitsers met de auto aan, toetsen ze hoorden van twee uur gingen ze maar weer. Tegen twaalf uur kwamen er 4 Noorse dames aanlopen, die op een aangeplakt briefje keken en verbaasd reageerden dat de pont wegens vakantie twee weken niet voer. Ze vonden het heel vreemd dat dit alleen in het Noors stond vermeld. Daar stonden wij dan, je kan dat toch niet verzinnen, waarom moet ons dat nu weer overkomen. De dames wisten wel de weg en via Google maps konden ze uitleggen hoe we om het water heen moesten fietsen. Het zou wel zo'n 20 km om zijn, maar het kon niet anders. Vooral het eerste stuk zou heel zwaar zijn volgens deze dames. Nou dat klopte. Ze vertelden ons dat we halverwege een café tegen zouden komen en we daar zeker moesten rusten. Niet voor het eten maar voor onze lichamelijke welzijn. Het café was er inderdaad. Het werd gerund door chinezen. Ik een halve kip en Annette een schnitzel met patat. We waren er wel aan toe. In plaats van de geplande 40 km vandaag toch 60 km gefietst. Het voordeel van gisteren hebben we nu wel weer goedgemaakt. Het was vandaag droog maar niet zo warm. Voor morgen is de voorspelling regen. We zien wel.

1. Annemarie.:
    8 augustus 2017
    Het zit weer niet mee vandaag. Nog even doorzetten dan hebben jullie het toch maar mooi gedaan. Succes morgen.
  2. Marry Menger:
    8 augustus 2017
    Foei,foei het zit jullie deze trip ook niet mee. Maar de moed niet laten zakken. Tot morgen bikkels.
  3. Toon Groothuis:
    8 augustus 2017
    Niet te geloven allemaal, maar komt eigenlijk altijd wel weer goed. Doe je best.
  4. Liesbeth:
    9 augustus 2017
    Haha het is weer eens wat anders. Jullie hebben in ieder geval een vakantie vol verrasssingen!
  5. Jan en wilma v.d. kuilen:
    9 augustus 2017
    zo kom je nog eens voor verrassingen te staan.
    maar hou vol, het einde is in zicht.
    sterkte voor de volgende tocht.