Hirtshals - Kristiansand

29 juli 2017 - Kristiansand, Noorwegen

Vanochtend bij het wakker regende het flink. Met de auto naar Hirtshals, zo'n 70 km, was het nog steeds nat. We moesten minimaal 1 uur voor vertrek aanwezig zijn, de boot vertrok om 12.15 uur dus rond een uur of elf. We waren er wat eerder, we moesten eerst nog een plekje voor de auto vinden, fietsen afladen en tassen monteren. Gelukkig werd het droog, inchecken ging gewoon bij de auto's in de rij. We moesten naar rij 39, de laatste rij. Hier stonden we met zijn twee-en moederziel alleen.    Op het laatst kwamen er nog 2 fietsers en 2 motoren bij. We waren als eerste aan de beurt om de boot op te rijden. Dit was best wel spannend, gelukkig moesten we in het beneden dek, dus niet klimmen. We fietsten aan de voorkant de boot binnen en moesten doorrijden naar de achterkant. Een leuk tochtje door zo'n lege boot. De fietsen moesten we schuin tegen een lint aanzetten, en met riemen vastzetten. Het benedendek werdt vol gezet met vrachtauto's en bussen. Gelukkig konden we binnen een plekje vinden om te zitten. Niet ruim, we zaten tussen grote groepen jongeren, zo te zien terug van een sporttoernooi. Vreten en hangen, zo te zien niet veel geslapen de afgelopen nacht. De reis verliep rustig. Ook bij aankomst waren we weer als eerste aan de beurt en hadden een apart baantje voor fietsers. We reden zo het centrum van Kristiansand binnen, gelukkig maar enkele minuten naar ons hotel, want het miezerde een klein beetje. De fietsen mochten binnen in een klein hokje staan, met passen en meten konden er net 2 fietsen in. Annette had nog wat last van zee benen/armen, we zaten in het restaurant wat te drinken, toen ze haar kop koffie omgooide, over de tafel   zo in mijn kruis. Lekker heb je twee broeken voor 14 dagen bij je. Even nog wat buiten gelopen, dichtbij al een bordje gevonden die onze route aangaf, morgen dus een makkie om de route te vinden. De weersvoorspelling voor de komende dagen is niet best, maar we gaan/moeten gewoon fietsen.

Tot morgen.

1. Gonda en Wim:
    29 juli 2017
    Goed gedaan en het ziet er stoer uit!
    Ik weet zeker dat het weer morgen goed komt, succes!
  2. Toon Groothuis:
    29 juli 2017
    Spannend verhaal, staat de auto nu bij het hotel of op de kade? morgen begint het serieuze werk dus, succes en hopelijk goed weer.
  3. Wilma:
    Mooi verslag Arie. Leuk om te lezen. Goeie ‍♀️ reis morgen. Gr. aan Annet
  4. Marry Menger:
    29 juli 2017
    Succes met jullie fietstocht en we duimen voor mooi droog weer. Groetjes.
  5. Wim van Dijk:
    29 juli 2017
    Mooi verhaal en hoop dat jullie het morgen droog hebben. Succes met de eerste kilometers.
  6. Sandra:
    29 juli 2017
    De eerste lach is al gevallen na het lezen van jullie verslag. Succes morgen. Kijk uit naar het verslag van morgen
  7. Annemarie.:
    29 juli 2017
    Leuk om te lezen hoor wat jullie doen. Veel fietsplezier morgen en wij zullen duimen voor droog weer. Slaap lekker straks en voor morgen veel succes.
  8. Fred Menger:
    29 juli 2017
    Sorry, ik had even last van leedvermaak. Moeten we een crowdfunding opzetten voor een knap Noors broekje? Hoop dat het in ieder geval droog wordt.
  9. Ingmar:
    30 juli 2017
    Tot zover komt het mij bekend voor, veel plezier met de fietstocht langs de 9.