Kristiansand - Byglandsfjord

30 juli 2017 - Byglandsfjord, Noorwegen

Vandaag onze eerste fietsdag, meteen de langste van deze tocht. Goed 9 uur vertrokken we, de voorspellingen gaven regen om 10 uur en een ander om 12 uur. Helaas regende het al bij vertrek. Het eerste stuk stond te boek als makkelijk fietsen, nou het ging, het was vals plat omhoog of omlaag, plat kwam niet voor. We volgden de rivier Otra. Na 15 km kregen we een aardige klim te verwerken net voor het plaatsje Vennesla. Even verderop moesten we over een gammel fietshangbrugje, zie foto, van Annette moest ik hier Leo noemen. Na 20 km was het uit met de pret, volgens de documentatie kregen we vanaf hier te maken met pittige heuvels, dat klopte wel, het ging over een breed zandpad op en af. Ik had geen hartslagmeter nodig om te weten dat ik af en toe in het rood reed. Gelukkig was het wel droog geworden. Na 15 km ploeteren was dit voorbij. Wat volgden was een mooi stuk met verschillende tunnels, soms schaars verlicht, soms zonder. Goed opletten, gelukkig zonder auto's in de buurt, fietsverlichting gaf maar weinig zicht. De langste van 600 meter gingen we met droog weer naar binnen, bij het uitkomen regende het. We fietste veel over zandwegen, wel wat zwaarder dan asfalt, maar met een veel mooiere omgeving dan dat je dit stuk met de auto doet. Met 75 km op de teller kwamen we in Evje, het was opgehouden met zachtjes te regenen. Vlug nog wat foto's gemaakt van het beroemde kerkje en snel verder, we waren redelijk koud geworden. Op weg naar Byglandsfjord, het was toch nog 10 km, zodat we na 85 km bij ons hotel aankwamen, zo rond 16:45 uur. Eerst maar 2 warme chocomelk besteld, voordat we naar onze kamer gingen. Verwarming op levensgevaarlijk gezet, we moeten vooral onze schoenen en fietshandschoenen weer droog zien te krijgen. Al met al was het een fantastische fietsdag, we hebben , ondanks het mindere weer, er wel van genoten.

1. Liesbeth:
    30 juli 2017
    Dat tunneltje ziet er wel eng uit! Zo donker.maar wat een mooie natuur zeg.Hoe ging het voor jou Annette , was het te doen met je nieuwe fiets?
    Ben benieuwd wat jullie morgen meemaken. Groetjes Liesbeth
  2. Sandra:
    30 juli 2017
    Wat een heerlijk verhaal. Foto's zijn prachtig. Zie de natuur voor me. Het is daar genieten. Succes morgen. Heb droog weer besteld. Ben benieuwd of het op tijd geleverd wordt.
  3. Toon Groothuis:
    30 juli 2017
    Het kerkje komt ons bekend voor. Zijn een beetje jaloers. We hopen dat je morgen beter weer hebt. Succes!
  4. Marry Menger:
    30 juli 2017
    Wat beleven jullie mooie dingen,zo'n hangbrug was ik nooit over gekomen, heb respect voor jullie. Succes morgen.
  5. Annemarie.:
    30 juli 2017
    Hahaha die brug. Leo was daar nooit overheen gegaan. Wat mooi is het daar zeg. Dat is goed te zien op de foto's. Hier wordt het weer beter dus ik hoop bij jullie ook. Fiets ze.
  6. Annemarie.:
    30 juli 2017
    Prachtig hoor en knap wat jullie allemaal doorstaan. Inderdaad zou mijn fietstocht bij het bruggetje al ophouden Nog veel plezier en beter weer !
  7. Fred Menger:
    30 juli 2017
    Prachtig allemaal, maar die tunnel vind ik wat minder. Ik weet of ik daar zo maar ingereden was. Hoop voor jullie dat het een beetje droger wordt en warmer.
  8. Otto Prudon:
    31 juli 2017
    Goed gedaan. Heb je al beesten gezien onderweg en hoe gaat het met de Flyer bergop.

veel plezier
  9. Johan:
    Mooie natuur !
    Hoe zit het eigenlijk met de maanstand, gedraagt die zich een beetje ?
  10. Gonda en Wim:
    31 juli 2017
    Stevig dagje geweest! Knap gedaan.
    Wat staat blauw je leuk Annette !
  11. Ria:
    31 juli 2017
    Prachtige foto's, hopelijk vandaag een drogere dag, geniet er maar van. Groeten en succes.