Byglandsfjord - Rysstad

31 juli 2017 - Rysstad, Noorwegen

Rond 9:30 uur vertrokken we met droog weer.  Voor Ingmar, de Rv 9 liep rechts van het fjord, wij gingen over de 304 links van het fjord. Een schitterende asfaltweg, goed om mee te beginnen, maar wat we nog niet wisten, vandaag alleen maar asfaltwegen gehad, dus niet zo als gisteren veel zandwegen. Het was wel redelijk heuvelachtig, maar nadat we ingefietst waren, maakten we er een sport van om als we naar beneden gingen zoveel mogelijk bij te trappen, zodat we met veel vaart weer heuvel op konden. Een enkele keer lukte het om boven te komen zonder te trappen, dit gaf ons zeker een "YES" gevoel. Na 16 km kregen we te maken met 3 forse beklimmingen, na klim 1 volgde maar een afdaling van zo'n 50 meter, toen begon alweer de 2e klim, steil en redelijk lang. Halverwege kwam ik geparkeerd te staan en moest ik met de benen aan de grond om even bij te komen. Om ons nog even te testen kregen we nog te maken met een onverlichte tunnel met een oplopende weg. Zoveel mogelijk geprobeerd om op het midden van de weg te blijven, aan de zijkanten loopt een goot die wel zeker een 30 cm lager ligt, daar wil je niet inkomen. Na 30 km kwamen we weer op de Rv 9 uit. Het was echt genieten geweest deze 30 km. Helaas begon het te regenen, de Rv9 is voor onze begrippen een rustige weg, maar voor Noorwegen een best drukke autoweg. Weinig genieten dus in de stromende regen. Gewoon het verstand op nul zetten en doorstoempen. Na een uur werd het weer droog, zodat we bij een waterval konden genieten van ons lunchpakket. Wij zijn in de afgelopen dagen nog geen horeca tegen gekomen, dus gewoon langs de weg eten en drinken en wildplassen. Rond 2 uur begon het weer te regenen, van die dikke druppen, we hadden geluk dat we een bushokje zagen staan, de fietsen en wij pasten er precies in. Heerlijk om wat te eten en naar de hoosbui te kijken. Vandaag redelijk doorgefietst, gemiddeld zo 'n 18 km p/u. Om 14:30 stonden voor ons hotel na 70 km te hebben gefietst. De 2 langste etappes zitten erop, komende 2 dagen gaan we echt de bergen in. Vooral woensdag zullen we naar de 950 meter hoogte toe moeten.

1. Wilma:
    31 juli 2017
    Hallo Annet en Arie, mooi verslag weer van jullie prachtige tocht. Mooie foto's gemaakt. Zo krijgen we een goed beeld van wat jullie zoal op jullie toch tegen komen.
    Goeie reis morgen.
  2. Sandra:
    31 juli 2017
    Blijft een mooi land bikkels. Succes morgen met de klim.
  3. Gonda en Wim:
    31 juli 2017
    Arie en Annette , dat doen jullie best goed!
    Snel gereden vandaag. Jammer dat de horeca wat minder aanwezig is; maar ze hebben toch geen bitterballen dus......
    Gr en succes morgen!
  4. Fred Menger:
    31 juli 2017
    Doorzetten en uit de goot blijven. Morgen droog weer? Veel plezier.
  5. Marry Menger:
    31 juli 2017
    Hoi toppers, weer genoten van jullie belevenissen en foto's. Morgen succes met de 1e bergetappe. groetjes.
  6. Arie van Hussel:
    31 juli 2017
    Kijk ook eens onder video.
  7. Fred Menger:
    31 juli 2017
    Bedankt voor de tip. Ik heb de video nu gezien. Het ging Annet zeker beter af!
  8. Toon Groothuis:
    31 juli 2017
    Is geen kattenpis die fietstocht, voor morgen in ieder geval sterkte.
  9. Frits en joke:
    31 juli 2017
    Het is wel afzien als ik het zo lees.knap hoor.succes morgen.groetjes!!
  10. Annemarie.:
    31 juli 2017
    Jullie houden geld over op deze manier. Lunchpakketten enzo. Het ziet er prachtig uit. Veel succes morgen en ik hoop droog weer.
  11. Bert:
    1 augustus 2017
    Hoi Arie & Annette,

Leuk om jullie reis weer te volgen.

Goede reis en hopelijk veel droog weer vanaf nu.

Gr.
    Bert