Bykle - Haukeligrend

2 augustus 2017 - Haukeligrend, Noorwegen

Vandaag het laatste stuk van 56 km van de Setesdal route. Volgens het routeboek bestond het uit 3 delen. Het eerste stuk was klimmen, het tweede gedeelte was op de hoogvlakte, en het laatste stuk was dalen met een hoogteverschil van 400 meter. Vanaf het begin was het klimmen geblazen, niet rustig inrijden, maar meteen volle bak. Gelukkig waren de meeste klimmen lopers zoals Maarten Ducrot dat noemt. Het was droog maar niet warm, zo'n 14 graden. Dat veranderde even voor Hovden, de lucht begon dicht te trekken en het begon stevig te waaien, zie grijze foto, in de regen daalde de temperatuur onder de 10 graden. We besloten om bij een schuurtje te gaan schuilen. We stonden droog en uit de wind, maar echt warm hadden we het niet. Na 20 minuten werd het weer droog en we hadden ondertussen visioenen gekregen van warme chocolademelk. Op naar het centrum van Hovden, eindelijk een restaurant dat ook nog warme chocolademelk had. We besloten om ook daar maar te lunchen ondanks dat we een lunchpakket in onze tas hadden zitten. Kunnen we morgen wel opeten. We kwamen op de hoogvlakte te fietsen, toch wel een andere omgeving. Het ging nog wel regelmatig omhoog zodat we daar het dak van onze tocht bereikten. Pas 5 km voor ons eindpunt kwam er een waarschuwingsbord die een 12% daling aangaf. We hadden van te voren afgesproken geen risico's te nemen. Het viel achteraf wel mee, door de vele haarspeldbochten was er niet echt veel ruimte voor een hoge snelheid. De max die we gehaald hebben was 52 km. We begrijpen nu wel waarom wielrenners vaak een krant onder hun trui stoppen, ondanks de kick was het echt koud. Het was vandaag zeker geen twee vingers in de neus, ondanks dat hebben we weer genoten en zijn zeker wel een beetje trots op onszelf over deze prestatie.

1. Marry Menger:
    2 augustus 2017
    Mooi,mooi. Pet af voor jullie. Succes voor morgen.
  2. Ria:
    2 augustus 2017
    Jullie mogen zeker trots zijn op deze prestatie. Ziet er erg mooi uit, maar zo als je schrijft zeker niks te warm. Hopelijk krijgen jullie morgen een droge dag en een beetje aangename temperatuur. Veel succes.
  3. Toon Groothuis:
    2 augustus 2017
    Kanjers zijn jullie, doe het je niet na. Leuke foto jullie met z'n tweetjes. Veel plezier morgen en mooi weer.
  4. Sandra:
    2 augustus 2017
    Krijg bijna heimwee. Prachtig die natuur. Hopelijk morgen wat vlakker. Wat fijn dat we zo mee mogen genietensucces morgen
  5. Gonda:
    2 augustus 2017
    Ik vind het geweldig wat jullie ik doe het niet na maar ik vind Noorwegen zo mooi ik hoop er nog een keer te komen maar dan met de auto heel veel succes morgen
  6. Frits en joke:
    2 augustus 2017
    Geweldig.mooi verhaal.morgen veel succes.groetjes.
  7. Otto Prudon:
    2 augustus 2017
    mooie foto,s en jammer van de kou.
    succes morgen.
  8. Fred Menger:
    2 augustus 2017
    Heel mooi verslag. Ik mis een ding, namelijk dat de zon (even) heeft geschenen. Zie de schaduwen op foto met het picknick-tafeltje. De snelheid van de afdaling hebben Marry en ik vandaag op de Holterberg niet gehaald. Ik kwam tot 47 km/pu.
    Hoop dat het morgen droog en wat warmer bij jullie zal zijn. Veel plezier.
  9. Annemarie.:
    2 augustus 2017
    Knap hoor wat jullie presteren alleen wel jammer van het weer. Ik hoop dat het wel wat beter wordt. Veel plezier morgen en doe jullie best.
  10. Bert:
    3 augustus 2017
    Ziet er mooi uit! Tussendoor nog even een balletje geslagen Arie? Je hebt de smaak te pakken ;)
    Veel plezier
  11. Jan en wilma v.d. kuilen:
    3 augustus 2017
    Nooit gedacht dat jullie je krantje zouden missen. Er liggen er een paar hier op tafel van jullie. Leuk verslag weer en prachtige foto's/video's. Geniet van al het moois.
    hoop dat het weer wat mee gaat zitten. Groetjes ook van mama.